cheyennewiggers.reismee.nl

New Shoes


Wanneerje nieuwe schoenen koopt, of het nou sneakers, slippers,uggs of crocs zijn, de gemiddelde persoon isdaar de eerste paar weken zwaar gelukkig mee. Het zal zo af en toe niet zo lekker lopen omdat het nieuwe schoenen zijn. Ze moeten eerst vormen naar je voet. Maar zodra je ze ingelopen hebt, wil je ze het liefst noooooit meer uit doen.

Zo is het eigenlijk ook een beetje begonnen met mijn reis. (en ik heb inderdaad ook nieuwe schoenen). De eerste week was soms erg lastig, alles is nieuw, je kent niemand, weet de weg niet,andere taal en bovendien rijden ze aan de andere kant van de weg. Maar ik zit hier al weer 17 dagen en ik moet zeggen dat de schoenen aardig naar mijn voeten beginnen te vormen.

Het ontmoetenvan nieuwe mensen, gaat bijnanet zo makkelijk als het likenvan een foto op facebook of het scoren van een date op een datingsite (glimlach..). Je ontmoet echt mensen van over de hele wereld. En hoewel de Australiërs een bijzonder vriendlijke mensen zijn, zijn ze soms ook een beetje raar. Ik bedoel, waarom zou je een supermarkt met meerdere verdiepingen maken? Het is erg lastig voor een Nederlands meisje om daar achter te komen. Soms heeft ze wel 3bezoekjes nodig om tot de conclusie te komen dat het toch niet zo gewoon is dat een supermarkt uit alleen maar snoep en chocola bestaat, en gewoon groentes e.d. op andere verdiepingen heeft.

Naast deze blunder, heb ik er nog een aantal meer gehad. Maar dat is het absoluut niet waard om te vertellen, omdat jullie mij dan echt een dikke loser gaan vinden. Hierbij geef ik jullie toch een aantal primeuren.

Cheyenne heeft/is voor het eerst in haar leven...

-...een rij gevormd voor een bushalte, omdat de mensen hier zo georganiseerd zijn.
-... een les gespijbeld, om 's middags lekker op het strand te liggen.
- ... afgezet door een pharmacy, bah een beetje fancy klinken en er hetzelfde uitzien als de kruidvat, maar duurder zijn dan de supermarkt.
-... in een week 16 keer over de Harbour Bridge gereden, met uitzicht op the Opera House (die eigenlijk gewoon lelijk is)
-...verdwaald geraakt in een stad omdat ik te koppig was op de kaart te kijken, wat als gevolg had dat ik een uur lang om 2 dezelfde blokken heb gelopen.
-... op een surfboard gestaan.
-...een reisverslag vanuit een ander land geschreven.
-...een wilde rat gezien in het park, die 3 minuten later zijn kop even liet zien 20 cm naast mijn voeten onder mijn bankje. Mooiste ervaring ever.

Ja, afgelopen weekend ben ik op surfkamp geweest. Surfen is toch een stukje moeilijker dan ik dacht, en het vereist veel kracht wat ook weer veel spierpijn veroorzaakt. Vrijdagavond vertrokken we. Het was een 2 uur durende busreis, dus we kwamen rond een uur of 9 aan op het surfkamp. Redelijk vroeg gaan slapen want de volgende dag stonden er 2x2uur lessen op het programma. De zee was ruwer dan normaal dus dat maakte alles nog iets moeilijker, en bovendien was het koud. Erg koud. Zondag hadden we gelukkig wat mooi weer. En behalve dit geluk, hadden ik en nog een meisje het meeste geluk van allemaal. Het was de bedoeling dat iedereen om half 3 met de bus terug zou gaan richting Sydney. Maar een uur voor vertrek vroeg een van de kampleiders aan ons (om wat voor reden dan ook) of we nog een nachtje *gratisssss wilden blijven... euhhh YES. Dus terwijl wij iedereen uitzwaaiden bleven wij nog lekker op het kamp. Eerst was het de bedoeling dat wij 's middags nog zouden gaan surfen. Maar opeens werd ons verteld dat de surfinstructeurs naar een strand gingen een uur ten zuiden van het kamp, om daar op een golf te surfen die eens in de zoveel tijd is. Again, YES SURE!

Oke. Nu gaan we even een plaatje schetsen. Stel je voor: je zit in een mini-busje met om je heen 7 surfers en 7 surfboards. Door de speakers klinkt een lekker muziekje waar iedereen een beetje om meebeweegt. Je kijkt nar buiten en ziet de zon schijnen op een van de mooiste landschappen die je ooit hebt gezien, en denkt hier bij: I'm one freakin Lucky girl. Aangekomen op bestemming moesten we eerst nog een heuvel oplopen in het bos, om daarna uit te komen op een fantastisch mooi strand en een uitzicht over de hele oceaan met een zonnetje aan de hemel. Surfers pakken hun surfboards en springen in het water, terwijl jij met een aantal andere rustig koekjes eet op het strand, wat foto's maakt en rustig kijkt hoe de zon langzaamaan ondergaat. Bah, wat een rotleven heb ik.

Terug op het kamp werden er wat biertjes gedronken en uitbundig gekletst. Snel 2 uurtjes slapen om vervolgens om 6 uur sochtends te vertrekken richting de drukke, met veel gebouwen, mensen in businesskleren, veel auto's en luidruchtige stad Sydney terug te keren. Ten compensatie mochten we dan nog wel onderweg even genieten van een belachelijk mooie zonsopkomst. Aangekomen op school mocht er ook eventjes een test gemaakt worden, om vervolgens na school naar huis te gaan. En thuis de nodige 14 uurtjes slaap te pakken. En nee, gelukkig was dit geen droom.

Daarnaast heb ik de (blijkbaar) beroemde Melbourne Cup vandaag meegemaakt. Het is een paardenrace van 3 minuten. Gedurende die 3 minuten ligt bijna het hele land stil om de race te kijken. Vrouwen kleden zich 'mooi' aan met gekke hoedjes. Dit verklaart ook het kraampje met gekke hoeden in het grote winkelcentrum. En ik maar denk dat ze voor de lol gekke hoedjes pasten haha. Het was ronduit een fantastische race...... Na die 3 minuten snel naar het park gegaan en daar 3,5 uur gelegen.

Dit weekend was tot nu toe een van de hoogtepunten van deze reis, van daar de details. Ik heb nog veel meer meegemaakt, wil je meer horen? Voeg me toe op skype en dan kunnen we gezellig kletsen haha;)

Ik spreek jullie snel, en beloof dat het volgende verslag iets eerder zal komen.

Enjoy the pictures. I hope I can bring a little sunshine in your cold houses.

xxxx

P.S. Koop nieuwe schoenen, en ga de dingen doen die je altijd al hebt willen doen.

‘Paolo Nutini- New Shoes'

Reacties

Reacties

ellen

hey cheyenne!!
wat leuk om weer wat van je te lezen! surfkamp?? geweldig!!
en als je reisverslag wat laat is omdat jij vollop aan het genieten
bent, jammer dan! ik wens je nog veeeel meer super gave
avonturen toe!
x ellen klh

ton wiggers

Als ik dit zo lees, krijg ik spontaan zin om nieuwe schoenen te kopen. Mooi vergelijk, beeldend en je krijgt er een 'ja, dat klopt' gevoel bij. Blij dat het goed gaat met je.
Skype is (zeker nu) super!!
Liefs,
Pap.

Armel Wiggers

heeei zussie,
nou zo te zien zit je daar wel goed! ik zou best met je willen ruilen om op het strand te zitten met een paar 'surfdudes' haha! heb het filmpje gezien op facebook en pfoe het enige wat ik zie is die jongen naast je op het strand! haha wie is dat?? belangrijke vragen!! spreek je snel op skype! we moeten nodig bijpraten!
xxx je kleine zusje

Jolanda & Bridget

Hee lief nichtje, ontzettend leuk reisverslag. we zijn blij dat het goed met je gaat. We kijken nu al uit naar je volgende reisverslag!
xxx ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active